סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

פצעים באיבר המין הגברי

עמוד הביתבלוג › פצעים באיבר המין הגברי

פצעים באיבר המין הגברי – תופעה שכיחה

פצעים באיבר המין הגברי הם תופעה נפוצה למדי, וברוב המקרים אינה מהווה סיבה לדאגה. בדרך כלל הפצעים נובעים מפטרת או אלרגיה, אך ישנה

פצעים באיבר המין הגברי
פצעים באיבר המין הגברי

גם אפשרות שהמקור הינו מחלות מין כמו הרפס, זיבה, עגבת או כלמידיה. לפיכך, בכל מקרה בו גבר מזהה פצע חשוד על איבר מינו, חשוב להיבדק אצל רופא על מנת לאבחן את מקור הפצע. אם הרופא ימצא לנכון, המטופל יישלח לבצע בדיקת מחלות מיניות, ובהתאם לממצאים ייקבע הטיפול ההולם.

סוגי פצעים באיבר המין הגברי

שפשפת – תופעה שכיחה זו מוכרת כמעט לכל גבר ובעיקר לחיילים שנמצאים בתנאי שדה. מדובר בנגע פטרייתי שנוצר עקב הזעה והיגיינה לקויה. לרוב השפשפת מופיעה במפשעה אך לעיתים היא מופיעה על איבר המין ועלולה להוות פצע כואב ביותר. כדי להימנע משפשפת, יש להקפיד על היגיינה, להתקלח מדי יום ולהחליף תחתוני בתכיפות. הטיפול בשפשפת פשוט וקל ונעשה באמצעות משחות או טלק.

חבלות או שריטות כתוצאה ממגע מיני – פצעים מסוג זה עלולים להופיע לאחר קיום יחסי מין, ויכולים לנבוע מיובש בנרתיק של בת הזוג או משימוש לא תקין באמצעי מניעה. במידה ומופיעים פצעים כאלה, יש להימנע מקיום יחסים עד להחלמתם. שימוש בחומרים מרגיעים וחומרי סיכה עשוי למנוע פצעים מסוג זה.

ד"ר נועה ריץ
רופאת עור ומין בכירה
לקבע תור לד"ר ריץ 03-771-28-04

אלרגיה ללטקס – גבר שאלרגי ללטקס עלול לפתח פצעים כתוצאה משימוש בקונדום. ניתן לאבחן את הרגישות על ידי מבחן אלרגיה פשוט. במצב כזה יש להימנע משימוש בקונדום ולהשתמש באמצעי מניעה אחר. הפצעים  עצמם אינם חמורים והם חולפים תוך מספר ימים.

הרפס – הרפס הוא נגיף שנוטה להופיע בעיקר באיברי המין או בפנים. עם הופעתו לא ניתן להיפטר ממנו והוא נשאר בגוף ומתפרץ במצבי לחץ און חולשה. ניתן לבצע בדיקה לאבחון הרפס כדי לוודא שזו אכן הסיבה לפצעים. ניתן לטפל בפצעי ההרפס במשחות אנטי ויראליות.

מחלות מין שונות – כאמור, פצעים באיבר המין הגברי עלולים להוות תסמין של מחלות מין. לפיכך חשוב לבצע בדיקות דם ובדיקות מחלות מין כמו  זיבה, כלמידיה או עגבת.

 

פצעים באיבר המין הגברי מחייבים טיפול

גם אם הדבר מלווה במבוכה ואי נעימות, במקרה שמופיעים פצעים באיבר המין הגברי אין להתעלם מהם. יש לבדוק את מקורם ולטפל בהם. אין צורך למהר ולבצע בדיקות מרחיקות לכת כמו בדיקת איידס אך מומלץ לפנות אל אורולוג או רופא עור פרטי (או מטעם הקופה), כדי להיבדק בצורה יסודית ובמידת הצורך לקבל טיפול תרופתי מתאים.

רופאי המחלקה

דילוג לתוכן