סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

באילו מקרים יש לקבל ייעוץ של קרדיולוג מומחה?

עמוד הביתבדיקות דם, שתן, בדיקות מעבדה פרטיות › באילו מקרים יש לקבל ייעוץ של קרדיולוג מומחה?

קרדיולוגיה הינו תחום אשר מתמקד בחקר כלי הדם ומחלות הלב. מדובר באחד מתחומי ההתמחות המורכבים ביותר, כאשר יש הבדל בין קרדיולוגית מבוגרים בה מתרכזים בעיקר במחלות הקשורות ללב כמו אוטם שריר הלב, מחלות כלי דם שונות, חסימות וסתימות עורקים וכדומה, לבין קרדיולוגית ילדים בה מתמקדים במומים מולדים שונים ובעיות במסתמים.

תחת תחום הקרדיולוגיה נכללים שלושה תחומי משנה חשובים:

  • אלקטרופיזיולוגיה קרדיאלית – תחום בו חוקרים ובודקים את פעילותו החשמלית של הלב.
  • אקוקרדיוגרפיה- חקר פעולתו המכנית של הלב תוך שימוש במכשיר דימות (אולטרסאונד)
  • קרדיולוגיה פולשנית – אבחון וטיפול בסתימות בפעולה פולשנית של החדרת צנתר אל תוך העורקים בלב.

מהם הגורמים הנפוצים ביותר שיכולים לגרום לבעיות קרדיולוגיות?

ישנם כמה גורמים נפוצים אשר יכולים לגרום לבעיות קרדיולוגיות שונות:

  1. הפרעות בכלי הדם הכליליים – במצב בריא, הלב מקבל אספקה קבועה של תזונה וחמצן אשר דרושים לפעילות התקינה שלו מתוך עורקים חיצוניים, ולא מאלו אשר עוברים דרכו כפי שרבים חושבים. ההליך הזה, בו הלב מקבל את ההזנה הדרושה לו מהעורקים החיצוניים, נקרא מחזור הדם הכלילי. במצב בו יש הפרעות בכלי הדם הכליליים יכולות להתקיים הפרעות חמורות מאוד אשר עלולות להוביל לסכנה קשה לאדם כמו תסמונת כלילית חריפה, תעוקת לב, טרשת עורקים, אוטם בשריר הלב ועוד.
  2. מומים מולדים – ישנו מגוון גדול של מומים מולדים, חלק בדלף משמאל לימין (PDA, VSD, ASD), חלק בדלף מימין לשמאל (טטרולוגיה ע”ש פלוט, טרנספוזיציה של עורקים גדולים, אטרזיה טריקוספידלית) וחלק עם הפרעה חסימתית כלשהי (היצרות המסתם האאורטלי או הפולמונרי, קוארטקציה של האאורטה). חלק מהמומים הללו ניתנים לזיהוי עוד בשלב ההיריון בסקירת המערכות שעוברת האם, וחלק יהיה ניתן לאבחן במדויק רק לאחר לידת העובר.

באילו מקרים יש לקבל ייעוץ של קרדיולוג מומחה?

קרדיולוג מומחה מספק ייעוץ במגוון רחב של מחלות ובעיות שונות הקשורות ללב ולמערכת כלי הדם כמו:

  • חולים אשר עברו התקפי לב
  • סובלים ממחלת לב איסכמית
  • פריקרדיטיס
  • מיוקרדיטיס
  • בעיות של אי ספיקת לב
  • הפרעות בקצב הלב
  • קרדיומיופתיה
  • מחלות לב מסתמיות ועוד נושאים דומים…

בשלב הייעוץ, קרדיולוג מומחה יתחיל עם בדיקת ההיסטוריה הרפואית של המטופל ואיסוף מידע רלוונטי לגביו, וכמובן יבצע בדיקות שונות נדרשות על מנת להגיע למסקנות הנכונות ולהציע למטופל את הטיפול הנכון ביותר עבור המצב הרפואי ממנו הוא סובל.

חשוב מאוד לפנות לייעוץ אצל קרדיולוג מומחה ובעל שם. פעמים רבות מאוד חוות הדעת שייתן קרדיולוג מומחה כזה תהיה מרגיעה יותר לעומת קרדיולוג מתחיל, במיוחד ברמת הגישה אל המטופל, תשומת לב להרגעה של המטופל והעברה של המידע בצורה נכונה.

 

פרטי או ציבורי?

צריכים לפנות אל קרדיולוג מומחה? אם כן, אנו ממליצים לכם לבחור דווקא קרדיולוג פרטי. כאשר אתם פונים אל מרפאה פרטית עם מומחה מוביל בתחום אתם יכולים להיות בטוחים כי תקבלו את מלא תשומת הלב, ללא לחץ של כמות מטופלים רבה או חוסר מספק במשאבים כמו שלעיתים נתקלים בו, לצערנו, בשירותי הרפואה הציבוריים.

חשוב להבין כי מחלות קרדיולוגיות הינן מחלות אשר יכולות להשפיע באופן ישיר ומשמעותי על בריאותו של האדם, על עתידו ואפילו על תוחלת חייו ולכן חשוב לפנות אל רופא אשר יוכל לתת את המענה הטוב ביותר, את הייעוץ הנכון ביותר ואת הטיפול המקצועי והטוב ביותר.

דילוג לתוכן