סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

הפרעות במערכת החיסונית

הפרעות במערכת החיסונית

הפרעות במערכת החיסונית
הפרעות במערכת החיסונית

אימונולוג קליני – הכתובת לבעיות במערכת החיסונית.
הפרעות ומחלות של המערכת החיסונית הן תחום עיסוקו של האימונולוג הקליני. קיימות בעיות שונות במערכת החיסון, בעלות רמות חומרה שונות, החל מאלרגיה עונתית ועד למחלות כרוניות קשות. השלב הראשון בטיפול בכל בעיה במערכת החיסונית הינו האבחון. בתל אביב מדיקל סנטר ניתן לקבל ייעוץ ואבחון של אימונולוג קליני, שעל פי תוצאות בדיקתו היסודית או בדיקות אלרגיה, תיבנה לכל מטופל תכנית טיפול להקלה או לריפוי הבעיה הספציפית ממנה הוא סובל.

ד”ר ולרי טפליצקי
אלרגולוג ואימונולוג קליני
לקבוע תור 03-7712804

סוגי ההפרעות במערכת החיסונית

• מחלות חוסר חיסוני – רוב מחלות החוסר החיסוני הינן מולדות, ונובעות כתוצאה מחוסר של גן הפוגע במערכת החיסונית. בין המחלות הללו נמנות: CGD, LAD, SCID (ילדי הבועה), פגיעה בלימפוציטים המתבטאת בחוסר נוגדנים ובזיהומים חוזרים, וכן הפרעות חלקיות או כוללניות של מערכת החיסון.

• מחלות עוררות יתר של מערכת החיסון – מחלות המאופיינות בפעילות יתר של המערכת החיסונית: אסתמה, רגישויות ואלרגיות שונות, קדחת השחת ועוד. במחקרים שנעשו לאחרונה מנסים להפיק תרופות שייקלו על דלקות ותופעות הנגרמות ממחלות אלו.

ד”ר ולרי טפליצקי
אלרגולוג ואימונולוג קליני
לקבוע תור 03-7712804

• מחלות אוטואימוניות – מאופיינות בפעילות מוגברת של המערכת החיסונית נגד מרכיבים עצמיים. בין המחלות האוטואימוניות הנפוצות נמנות: לופוס – זאבת, דלקת פרקים ראומטית, דלקות בכלי הדם, מחלת בכצ’ט, סקלודרמה ועוד.

• מחלת האיידס – תסמונת הכשל החיסוני – המחלה נגרמת מווירוס ה-HIV התוקף את המערכת החיסונית. המחלה מטופלת ע”י אימונולוגים ומומחים למחלות זיהומיות.

ביחידה לאלרגיה ואימונולוגיה בתל אביב מדיקל סנטר אנו עורכים גם בדיקת אלרגיה וכן מספקים ייעוץ אלרגולוג המכונה גם רופא אלרגיה ואימונולוג בכיר.

דילוג לתוכן