סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

שיטות להסרת שיער

עמוד הביתבלוג › שיטות להסרת שיער

הסרת שיער – בשם האסתטיקה

נשים וגברים כאחד מבצעים כיום טיפולי הסרת שיער בדרכים שונות. המניע העיקרי להסרת שיער  הוא שמירה על אסתטיקה, שכן עור חלק משערות

שיטות להסרת שיער
שיטות להסרת שיער

נראה ומרגיש יפה ונקי יותר. קיימות כיום שיטות שונות להסרת שיער, הן ביתיות והן כאלה המתבצעות במכוני האסתטיקה השונים. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, ולא לכל אחד מתאימה כל שיטה. בגדול, ניתן לחלק את השיטות לשתי קטגוריות: הסרת שיער לצמיתות והסרת שיער לטווח קצר.

 

הסרת שיער לצמיתות

שיטות הסרת שיער לצמיתות כמו לייזר, אינפרא ואפילציה מבוססות על הרס קבוע של שורש השערה. הן אמנם לא מבטיחות הסרת שיער ברמת 100% אך הן משיגות תוצאות מעולות.

  • הסרת שיער בלייזרהסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הפופולריות והאפקטיביות ביותר. בשיטה זו אפשר להיפטר לצמיתות מכ-85% מהשיער, וגם 15 האחוזים הנותרים של השיער מאופיינים בדלילות ופלומתיות בלבד. הסרת שיער בלייזר נעשית באמצעות קרן אור שנספגת בפיגמנט המצוי בזקיק השערה ומעכבת צמיחה מחודשת של שיער. הטיפול אינו כואב אך כרוך בתחושת עקצוץ וצריבה. ככל שהטכנולוגיות מתקדמות יותר, כך הטיפול נעשה נעים ונוח יותר. שיטת הלייזר מתאימה לאזורים נרחבים בגוף, ואפקטיבית ביותר לבעלי עור בהיר ושיער כהה ועבה. הסרת השיער מתבצעת בסדרה בת מספר טיפולים.

 

  • שיטת IPL או קרן אינפרא – בדומה ללייזר, גם בשיטה זו אורך הגל נקבע לפי הפיגמנט, צבע השערה וצבע העור. בעזרת שיטה זו ניתן להסיר לצמיתות כ-80% מהשיער לאחר ביצוע סדרת טיפולים. גם כאן הטיפול אינו כואב אך כרוך באי נעימות.

 

  • אפילציה – הסרת שיער באפילציה מבוססת על הרציונל של מניעת אספקת דם מהנימים לשערה. הפעולה נעשית באמצעות מחט חשמלית דקיקה, שמוחדרת לשורש השערה והורסת את הנימים הקטנים מבלי לפגוע בתפקוד חיוני של יתר התאים בסביבה. שיטה זו יעילה לאזורים קטנים או כטיפול משלים לשיטות האחרות של הסרת שיער לצמיתות. הפעולה כרוכה בעקצוץ קל. גם כאן נדרשת סדרת טיפולים להשגת תוצאות מיטביות.

 

הסרת שיער לטווח קצר

בקטגוריה זו נמנות בעיקר השיטות הביתיות שאינן מיועדות להסרת שיער לצמיתות, אך מאפשרות להיפטר מהשיער בכל רגע נתון לטווח קצר של מספר ימים או שבועות, בהתאם לשיטה הננקטת.

  • גילוח – יתרון הגילוח הוא בזמינות ובמהירות שלו, אך חסרונותיו ניכרים בצמיחת זיפים עבים, הופעת פצעונים, עור יבש, ועידוד צמיחת שיער קשה, כהה ועבה.

 

  • קרם/משחה/ספריי – למעשה מדובר באותו אפקט שמספק הגילוח, שכן גם הקרם מסיר רק את חלק השערה המצוי מעל לעור מבלי להשפיע על השורש. עם זאת, התוצאות מחזיקות מעט יותר מגילוח, וכן אין סיכון לפציעה מסכין הגילוח.

 

  • שעווה – הסרת שיער בשעווה ניתנת לביצוע בבית או אצל קוסמטיקאית. בשני המקרים הטיפול כואב אך יעיל, שכן השיער נתלש מהשורש, אם כי התוצאות נשמרות בין שבועיים לחודש בלבד. כמו כן, מתנגדי השעווה יטענו שתלישת השיער גורמת להופעת ורידים.

 

  • מסירי שיער חשמליים – מכשירים אלו משיגים תוצאות דומות להסרת שיער בשעווה אך הם פחות מלכלכים ומעט פחות מכאיבים.
דילוג לתוכן