סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

מה זה גסטרואנטרולוגיה

עמוד הביתבלוג › מה זה גסטרואנטרולוגיה
מה זה גסטרואנטרולוגיה
מה זה גסטרואנטרולוגיה

במה עוסק תחום הגסטרואנטרולוגיה

גסטרואנטרולוגיה הינו תחום הרפואה העוסק במערכת העיכול. השם גסטרואנטרולוגיה מורכב מהמילים גסטרו = קיבה + אנטרו = מעיים.  במסגרת רפואת הגסטרואנטרולוגיה מאבחנים ומטפלים בכל המחלות המערבות את מערכת העיכול כמו מחלות מעי דלקתיות (קרוהן, קוליטיס), כיבים בקיבה, דלקת לבלב, סרטן המעי הגס ועוד. גסטרואנטרולוג הוא מומחה בתחום הגסטרואנטרולוגיה, ובמסגרת מקצועו הוא מטפל גם במחלות כבד כמו שחמת וצהבת.

בדיקת גסטרוסקופיה
בדיקת גסטרוסקופיה
זימון תור 03-7712804

בדיקות גסטרואנטרולוגיות

הבדיקות האבחנתיות מהוות מרכיב חשוב ומרכזי ברפואת גסטרו, ואנשים רבים מופנים לבצע אותן. מדובר בבדיקות סקר מורכבות, שנועדו לאבחן נוכחות של פתולוגיות בדרכי העיכול.

להלן נסקור כמה מהעיקריות שבהן שנכללות תחת השם הכולל אנדוסקופיה.

אנדוסקופיה כוללת בתוכה מספר בדיקות המבוצעות על ידי מכשיר בשם אנדוסקופ – סיב אופטי שבקצהו מותקנת מצלמה ובעזרתו ניתן להיכנס לאברים השונים במערכת העיכול כדי לגלות או לשלול קיומם של מרכיבים פתולוגיים. שתי הבדיקות האנדוסקופיות המוכרות ביותר הן גסטרוסקופיה וגם קולונוסקופיה.

בדיקת קולונוסקופיה
בדיקת קולונוסקופיה
זימון תור 03-7712804

גסטרוסקופיה: בבדיקה זו סורקים את דרכי העיכול העליונות: הוושט, הקיבה והתריסריון, באמצעות אנדוסקופ המוחדר דרך פיו של הנבדק.  בעזרת הבדיקה ניתן לברר תסמינים של בעיות בדרכי העיכול, לאבחן מחלות במערכת העיכול העליונה על ידי לקיחת ביופסיה, ואף לבצע טיפולים כמו עצירת  דימומים, הוצאת גוף זר שנתקע בקיבה או בוושט וטיפול בהיצרות של הוושט.

קולונוסקופיה: בבדיקה זו סורקים את המעי הגס לכל אורכו וכן את המעי הדק הסופי. הבדיקה מתבצעת על ידי החדרת אנדוסקופ דרך פי הטבעת. הקולונוסקופיה היא בדיקה שכיחה המבוצעת באופן תקופתי, ונועדה לאבחן את מחלת סרטן המעי הגס וכן פוליפים ומצבים פתולוגיים אחרים. הבדיקה מתבצעת בטשטוש וכרוכה בהכנה של מספר ימים, בהם נעשה שימוש במשלשלים על מנת לנקות את המעי הגס ולאפשר תמונה בהירה ומדויקת שלו במהלך הבדיקה.

קיימות בדיקות אנדוסקופיות נוספות לבחינת הלבלב, הכבד, כיס המרה ודרכי המרה:  בדיקת ERCP  שנעשית בשילוב הדמיית רנטגן, ובדיקת EUS שיש בה שילוב של  בדיקה אנדוסקופית עם  בדיקת אולטרסאונד, ובמהלכה ניתן לקחת ביופסיות מדויקות.

ייעוץ גסטרואנטרולוג בכיר
ייעוץ גסטרואנטרולוג בכיר
זימון תור 03-7712804

חשיבות הייעוץ והטיפול גסטרואנטרולוגי

ייעוץ וטיפול מטעם גסטרואנטרולוג כולל התייחסות לכל מחלות דרכי העיכול, לרבות מחלות מעי דלקתיות כרוניות כמו קרוהן וקוליטיס. חולים במחלות אלו נדרשים למעקב קבוע אצל גסטרואנטרולוג, שדואג לטיפול המיטבי הנועד להקלת מצבם.

כמו כן, יש לזכור שמערכת העיכול הינה מערכת מרכזית בגוף, שמשפיעה על מחלות רקע אחרות. לפיכך, מטופלים רבים מופנים לייעוץ גסטרואנטרולוגי במטרה למצוא קשר בין מחלות הרקע לבין מערכת העיכול, ולקבל טיפול גסטרו שיכול לסייע בהקלת מחלות הרקע.

דילוג לתוכן