סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

בדיקות נוירולוגיות: סקירה

עמוד הביתבלוג › בדיקות נוירולוגיות: סקירה
העצבים הקרניאליים הם 12 העצבים היוצאים מהמוח ומגזע המוח. עצבים אחראים על תפקודים שונים כגון חוש הריח/ראייה, תנועת גלגלי עיניים, מוטוריקה ותחושה של הפנים, שמיעה ויציבות, שרירי החייך, מיתרי הקול, שרירי הצוואר ועוד.
זיהוי של פגיעה באחד התחושות האלה, יצריך בדיקה של נוירולוג, הכנה לבדיקות יעודיות ועוד.
בדיקה נוירולוגית בשל ירידה בכוח הגס
אחד השלבים שגורמים לביצוע של בדיקות נוירולוגיות, הוא בדיקת בכוח הגס. ישנן מחלות נוירולוגיות רבות, במיוחד שבץ מוחי ופגיעות בעמוד השדרה, שגורם לירידה בכוח הגס. מדובר על צד אחד של הגוף שהוא שונה בתחושות מהצד השני.
ראשית כל, הנוירולוג יבדוק את תגובת השרירים והרפלקסים בידיים וברגליים. קיימות עוד בדיקות שונות אשר יבצע הנוירולוג בנוסף כגון: בדיקת ראייה, הנעת העיניים, שמיעה תחושה של הפנים, היכולת לחייך, קימוט המצח, ניוח לחיים, רפלקס בליעה ועוד. לאחר הבדיקות הללו, יבצע הנוירולוג בדיקות הדמיה.
פגיעות במוח הקטן
פגיעה במוח הקטן נחשבת לאחת מהבעיות הנוירולוגיות הנפוצות. המוח הקטן (ידוע גם בשמו השני, “המוחון”) הינו חלק של המוח, אשר אחראי על קואורדינציה, שיווי משקל, ומוטוריקה עדינה. תסמינים כמו סחרחורות, רעידות וכד’, עשויות להעיד על פגיעה במוח הקטן.
כאשר המטופל חש בסחרחורות, רעידות גפיים, פגיעה בקורדינציה או שיווי משקל, המשך הטיפול אינו תמיד מצריך בדיקה נוירולוגית כלשהי. התחנה הראשונה היא בדרך כלל בדיקה ספציפית של הבעיה, ללא קשר לחשש מפגיעה נוירולוגית כלשהי. חשוב לזכור כי מדובר בתסמינים נפוצים שעשויים להטעות באבחון הרפואי. עם זאת, גיל המטופל, ההיסטוריה הרפואית שלו ומצבו הבריאותי הכללי יכולים לכוון את רופא המשפחה בקביעת האבחון – אם מדובר בתסמינים שאינם קשורים בפגיעה נוירולוגית, או בחשש לפגיעה מסוג זה.
ברוב המקרים, רק כאשר מדובר בהתדרדרות משמעותית בתפקוד, רק אז רופא משפחה יפנה לבדיקה נוירולוגית. זוהי בעצם התחנה השנייה של המטופל עד לקבלת הבדיקה והטיפול המתאים.
בדיקות נוירולוגיות במרכז הרפואי תל אביב מדיקל סנטר
המחלקה הנוירולוגית תל אביב מדיקל סנטר מזמינה אתכם לקבוע ייעוץ נוירולוגי, וביצוע בדיקות נוירולוגיות עם המומחים המובילים בארץ. במחלקה הנוירולוגית צוות נוירולוגים מומחים, צוות מחלקה אדיב, וסל שירותים רפואיים נרחב. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים.

רופאים

דילוג לתוכן