רציף הרברט סמואל 46, תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

מה זה ביו-האקינג?

עמוד הביתבלוג › מה זה ביו-האקינג?

ביו-האקינג – גישה חדשנית לשיפור הבריאות ואיכות החיים

מה זה ביו-האקינג
מה זה ביו-האקינג

אם עדיין לא שמעתם על ביו-האקינג, זה רק בגלל שמדובר במושג יחסית חדש בשטח. מה שבטוח, מהר מאוד כמעט כולם ישמעו, ידברו וחלקם יעשו ביו-האקינג.

ביו-האקינג הינה גישה בריאותית הוליסטית, שמתייחסת לביולוגיה האנושית, ובאה לסייע לאדם להפוך את עצמו לבריא יותר, אנרגטי, פרודוקטיבי וממוקד יותר. מדובר בגישה אשר משלבת את כל הידע האפשרי הקיים לצורך מטרה אחת: להביא את בריאות גופנו למצב האופטימלי, ולהשיג ממנו את התוצאות הכי טובות – מערכת חיסונית חזקה, פחות מחלות, ביצועי גוף משופרים, זיכרון מיטבי ועוד.

הנחת הבסיס של ביו-האקינג היא, שכל פעולה שאנו עושים וכל מה שאנחנו מכניסים לגופנו, החל ממזון, תוספים, תרופות, סיגריות וכיו"ב, משפיעים באופן מרחיק לכת על תחושותינו ועל בריאותנו הפיזית והנפשית. לפיכך, עלינו מצד אחד לחסל את השלילי ולהימנע ממנו, ומצד שני – לנצל עד תום את מרב המשאבים הביולוגיים והטכנולוגיים העומדים לרשותנו, לטובתו של קיום אנושי שהינו חף ממחלות, פציעות וכדומה.

הרציונל העומד בבסיס הביו-האקינג – שדרוג הגרסה לגוף שלך

המושג ביו-האקינג משלב בתוכו שני תחומים: ביולוגיה והאקינג. בבסיס הגישה עומד הרעיון של פיצוח "קוד ההפעלה" של הגוף שלנו. בדיוק כמו שהאקרים מפצחים את קוד ההפעלה של מערכות מחשבים שונות על מנת לקבל גישה למידע המצוי בהן, כך באמצעות ביו-האקינג ניתן לעשות פעולה דומה בגופנו – לאסוף את המידע שיאפשר לנו לפתח ולשפר את ה-DNA שלנו, כדי להגיע לגרסה המיטבית של עצמנו, להשיג מגופנו את מרב התפוקה ולשפר את הבריאות, את בהירות המחשבה שלנו, את רמת האנרגיה וכל תפקודי הגוף. ניתן לאסוף את המידע באמצעים שונים כגון: בדיקות דם או בדיקות רפואיות אחרות, ניסוי וטעיה באמצעות ביצוע שינויים בשגרת היומיום ועוד.

באיזה תחומים פועל הביו-האקינג?

הביו-האקינג הוא מעין מערכת גדולה ומקיפה, שנועדה לפקח על כל היבטי העצמי הפיזי שלנו. הפיקוח נעשה בכל תחום החל מהאוכל שאנו אוכלים, המוסיקה לה אנו מקשיבים, הפעילות הגופנית שאנו מבצעים, העבודה בה אנו עוסקים, הפעילויות החברתיות בהן אנו משתתפים ועוד. כל אלה הינם גורמים המשפיעים על בריאותנו, על התנהגותנו ועל ביצועינו הכוללים. לפיכך, "הפיצוחים" שאנו יכולים לעשות באמצעות ביו-האקינג יכולים להיות שינויים בכל היקף בשגרת יומנו, קטנים כגדולים. מה שחשוב הוא שנמצא את דרכי הפיצוח הטובות ביותר  עבורנו ונשכיל להתמיד בהן.

כיצד נוכל לבצע ביו-האקינג אפקטיבי?

כאמור, הביו-האקינג יכול לבוא לידי ביטוי בכל תחום בשגרת יומנו. מכיוון שמדובר בגישה הדוגלת בשיטת "עשה זאת בעצמך", הרעיון הוא להשתמש באמצעים רבים, טכנולוגיים וביולוגיים, העומדים לרשותנו , ולשפר בעזרתם את תפקודנו היומיומי, השכלי והפיזי:

  • ביצוע בירורים רפואיים – בדיקות רפואיות החל מבדיקות דם או בדיקות אלרגיה ועד בדיקות גנים למציאת השפעות חיוביות של גן כלשהו, התייעצויות עם רופא משפחה או מומחה הפועל במסגרת מרכז רפואי כזה או אחר.
  • הקפדה על תזונה מאוזנת ומותאמת אישית – הימנעות ממזונות אלרגניים שגורמים לרגישויות, ממזון מעובד, מסוכר שנמצא במחקרים כחומר ממכר שקשור לחלק ניכר מהמחלות השכיחות בימינו, ועוד.
  • נטילת תוספי מזון שמותאמים לביולוגיה ול"אני" הייחודי שלכם – תוספים לשיפור מיומנויות קוגניטיביות ופיזיות, להפגת מתחים, להפחתת עייפות, להגברת אנרגיה ועוד.
  • ביצוע פעילות גופנית והימנעות מישיבה מרובה – יש להימנע מישיבה ממושכת שיכולה לגרום לכאבים כרוניים, פציעות ויציבה חלשה. חשוב לבצע פעילות גופנית גם בפעולות היומיומיות הפשוטות: ירידה ועלייה במדרגות במקום שימוש במעלית, שימוש ברגליים במקום ברכב ועוד.

 

  • הצד האקסטרימי והקיצוני של ביו-האקינג בא לידי ביטוי אצל הגריינדרים – אנשים המשדרגים את עצמם פיזית באמצעות עזרים טכנולוגיים שונים כגון שבבים תת עוריים.