רציף הרברט סמואל 46, תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

תזונה נכונה

עמוד הביתבלוג › תזונה נכונה

חשיבות המודעות לתזונה נכונה

בשנים האחרונות הולך ומתרחב השיח על תזונה נכונה המהווה מרכיב חיוני במניעת מחלות ובשמירה על בריאות הגוף.  במציאות שבה אנשים רבים סובלים מהשמנת יתר, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב, סרטן ועוד

תזונה נכונה

כתוצאה מאורח חיים לא בריא המאופיין בתזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית – יש צורך עצום בפיתוח המודעות לתזונה נכונה.

 

כיצד תדעו מהי תזונה נכונה?

השאלה הגדולה היא: מהי תזונה נכונה? יש כל כך הרבה תיאוריות בנושא, כל כך הרבה שיטות הרזיה ודיאטות שונות ומשונות, כך שקשה לדעת מהי הדרך הנכונה. יש דיאטות חלבונים, דיאטת פליאו, דיאטה בלי גלוטן, דיאטה בלי סוכרים, כדורי הרזיה, שיטת הנקודות, ספירת קלוריות ועוד ועוד. איך אפשר לדעת במה לבחור? התשובה היא – יש ללכת לאנשי מקצוע כמו תזונאית מוסמכת או אפילו אנדוקרינולוג במקרים בהם מעורבות מחלות ובעיות בריאותיות. כל אנדוקרינולוג, לרבות אנדוקרינולוג ילדים, משלב במסגרת טיפול בהשמנה או בסוכרת גם הנחיות לשמירה על תזונה טובה ופעילות גופנית.

מומלץ לפנות אל פרופסור דניאלה יעקובוביץ, אנדוקרינולוגית בעלת שם עולמי בתחום הסוכרת והדיאטה, שפועלת בין השאר במסגרת מרכז רפואי תל אביב מדיקל סנטר. פרופ' יעקובוביץ הובילה מחקר רב תהודה שהציג ממצאים מהפכניים בתחום ההרזיה.

 

ובינתיים, כמה טיפים שיכולים לסייע לכל אחד

  • לאכול יותר לאט – אכילה איטית בריאה יותר, הן מכיוון שכאשר אוכלים לאט קל יותר לזהות את נקודת השובע, והן כיוון שאכילה איטית מסייעת לעיכול מוצלח ולהפחתת עצירות, גזים ונפיחות.
  • להפחית בצריכת הסוכר – הפחיתו בהדרגה את כמות הסוכר בה אתם ממתיקים את השתייה, ואת צריכת העוגות והממתקים. כך תפחיתו את הסיכוי לחלות במחלות שונות כמו סוכרת, כבד שומני ועוד. אם כבר סוכר אז צרכו אותו דרך פירות טריים שעשירים בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.
  • לאכול ירקות מכל הסוגים והצבעים – ירקות הם סל בריאות נייד. הם מכילים ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים – בריאות!! אכילת ירקות תורמת להקטנת הסיכון ליתר לחץ דם, מחלות לב, סוגי סרטן מסוימים ועוד. הסיבים התזונתיים תורמים לתחושת השובע ומאפשרים ירידה במשקל מבלי לסבול מרעב.
  • לאכול שומנים בריאים – טחינה, אגוזי מלך, שקדים, אבוקדו, שמן זית, סלמון וכל שאר השומנים הבלתי רוויים מכילים רכיבי תזונה חשובים, ומפחיתים סיכוי ללקות המחלות שונות.
  • להימנע משומנים רוויים ושומן טראנס – שומנים כאלה מעלים את רמת הכולסטרול הרע ואת הסיכון לחלות במחלות לב וסרטן. לפיכך יש להימנע מחטיפים ומוצרים מעובדים המכילים אותם.
  • לא להגיע לכדי רעב – עד כמה שזה יישמע מוזר: רעב הוא משמין. כדאי מאוד לאכול לפני שחשים רעבים מדי, ומתנפלים על כל הבא ליד.
  • להקפיד על פעילות גופנית קבועה – אין עוררין על כך שפעילות גופנית מאוזנת, מבוקרת וקבועה, מסייעת לשמירה על המשקל ותורמת לבריאות הגוף והנפש.