סומכים על כוחות הביטחון ועל עם ישראל הגיבור שלנו. צוות תל אביב מדיקל סנטר ממשיכים לתת מענה ושירות חיוני לכל קהל מטופלינו. חשוב לציין שהרחבנו את מחלקת שירות בדיקות וייעוצים רפואיים בבית המטופל. ביחד חזקים וביחד ננצח!
בית גאון (גיבור לשעבר) קומה 12 רח׳ פרופסור יחזקאל קויפמן 6 תל אביב 03-771-2804 א'-ה' 08:00 - 20:00 ו' 08:00 - 14:00

בדיקת יוד בשתן

בדיקת יוד בשתן בתל אביב מדיקל סנטר

בדיקת יוד בשתן מתבצעת בתל אביב מדיקל סנטר כחלק ממערך נרחב של בדיקות מעבדה. מדובר בבדיקת שתן רגילה, ממנה נלקחת דגימה למעבדה. ריכוז היוד בשתן מספק אינדיקציה מיטבית לרמת היוד בגוף. אם כמות

בדיקת יוד בשתן
בדיקת יוד בשתן

היוד בשתן  נמוכה מ-100 מק”ג לליטר – הממצא מעיד על מחסור במינרל זה. בדיקת יוד בשתן נעשית גם במסגרת בדיקות לנשים בהריון.

 

מדוע יש צורך לעשות בדיקת יוד בשתן?

יוד הוא המינרל היחידי שדרוש לייצור הורמונים בגופנו. אנו זקוקים ליוד בכמויות קטנות, כאשר המנה המומלצת ליום הינה 150 מיקרוגרם. רוב היוד נמצא בבלוטת התריס. אחוז גבוה מהאוכלוסייה (כשליש) סובל ממחסור ביוד. מעבר לייצור הורמונים, היוד מסייע לספיגה יעילה של פחמימות, לגדילה, לחילף החומרים של השומנים, לוויסות ייצור האנרגיה, לאיזון של רמת הכולסטרול, לבריאות השיער, השיניים והציפורניים ואף לבריאות הנפש.

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות העלו כי תזונה בלתי מאוזנת ואכילת מזון מתועש עלולים לגרום למחסור ביוד. מכיוון שמחסור זה אינו מורגש באופן מיידי, יש מצב שהלוקים בו לא יהיו מודעים לכך, וכך ייגרם לגוף נזק שלעיתים אינו הפיך. לפיכך, מומלץ להיבדק ולוודא שרמת היוד בגוף מאוזנת ותקינה.

 

הכנות לבדיקה וביצוע

כאמור מדובר בבדיקת שתן פשוטה. 48 שעות לפני ביצוע הבדיקה יש להימנע מצריכת דגים, פירות ים, מלח ים ותוספי מזון שמכילים יוד. ההעדפה היא לאיסוף שתן שנלקח מאמצע הזרם על פני יממה שלמה. אפשרויות נוספות הן  איסוף על פני 6 שעות, שתן בוקר או שתן שנלקח בזמן אקראי.

דילוג לתוכן